Lena Marcinoska-Boulangé | Co do zasady

Przejdź do treści
Zamów newsletter
Formularz zapisu na newsletter Co do zasady

Lena Marcinoska-Boulangé

Sama rejestracja znaku przesądza o jego zdolności odróżniającej
TSUE uchylił wyrok Sądu ze względu na jego wadliwe ustalenia kwestionujące odróżniający charakter zarejestrowanego znaku towarowego „F1”.
Sama rejestracja znaku przesądza o jego zdolności odróżniającej
Interes konsumenta nie zawsze pod szczególną ochroną
Oceniając, czy umowa zawierająca niedozwolone klauzule umowne powinna być w całości nieważna, czy też może pozostać w mocy w pozostałym zakresie, nie można uprzywilejowywać konsumenta. Przepisy krajowe mogą być jednak korzystniejsze dla konsumenta.
Interes konsumenta nie zawsze pod szczególną ochroną
Nie zarejestrujesz skrótowca, jeśli odpowiada nazwie rodzajowej
Znaki towarowe składające się ze skrótu i towarzyszącej mu pełnej nazwy o charakterze opisowym, będącej rozwinięciem skrótu nie mają zdolności odróżniającej.
Nie zarejestrujesz skrótowca, jeśli odpowiada nazwie rodzajowej
Coraz łatwiej podważyć nieuczciwe rejestracje
Czy polski przedsiębiorca działał w złej wierze, rejestrując oznaczenie tajwańskiego kontrahenta?
Coraz łatwiej podważyć nieuczciwe rejestracje
Jeden słoń kontra całe stado - o koncepcyjnym podobieństwie znaków towarowych
Ocenę prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd należy oprzeć na całościowym wrażeniu wywieranym przez znaki. Podobieństwo znaczeniowe może bowiem występować pomimo odmienności graficznej i fonetycznej porównywanych znaków.
Jeden słoń kontra całe stado - o koncepcyjnym podobieństwie znaków towarowych
Szeroka ochrona znaku VIAGRA
Sąd Pierwszej Instancji stanął na stanowisku, że oznaczenie VIAGUARA nie może zostać zarejestrowane jako wspólnotowy znak towarowy dla napojów. Jego rejestracja prowadziłaby do czerpania nienależnej korzyści z renomy znaku towarowego VIAGRA.
Szeroka ochrona znaku VIAGRA
Jak wykazać rzeczywiste używanie znaku towarowego
Sąd Pierwszej Instancji (SPI) w wyroku z 16 listopada 2011 r. w sprawie T-308/06 dokonywał oceny dowodów, które mają potwierdzić rzeczywiste używanie znaku towarowego.
Jak wykazać rzeczywiste używanie znaku towarowego
Jak drewniany skopek staje się renomowanym znakiem towarowym
Sąd Najwyższy potwierdził, że skopek, czyli wiaderko z drewnianych klepek używane dawniej na wsi na mleko, zarejestrowany przez spółkę HOCHLAND AG, jest znakiem renomowanym w Polsce.
Jak drewniany skopek staje się renomowanym znakiem towarowym
Import równoległy farmaceutyków po raz kolejny na wokandzie
Trybunał Sprawiedliwości w wyroku z 28 lipca 2011 r. (w połączonych sprawach C-400/09 i C207/10) doprecyzował jeden z wymogów stawianych importerowi równoległemu względem właściciela umieszczonego na produkcie leczniczym znaku towarowego.
Import równoległy farmaceutyków po raz kolejny na wokandzie
Walka z podróbkami w Internecie
Właściciele marek we współpracy z serwisami internetowymi będą wyszukiwać aukcje podrobionych towarów i ustalać dane kontaktowe aukcjonariuszy.
Walka z podróbkami w Internecie
Koszyk Lidla a koszyk Leclerca - warunki reklamy porównawczej
Porównywane towary muszą być względem siebie zamienne, czyli zaspokajać te same potrzeby lub mieć te same cele – co nie oznacza, że muszą być identyczne. Nade wszystko jednak reklama porównawcza nie może wprowadzać w błąd.
Koszyk Lidla a koszyk Leclerca - warunki reklamy porównawczej