Patrycja Gierdal
          Znak towarowy jako nagroda w konkursie – dopuszczalne użycie czy nadużycie?         
        
          26.06.2025   
          własność intelektualna, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej        
                  
            Czy można użyć znaku towarowego znanej marki, żeby zachęcić do udziału w konkursie? Czy pokazanie cudzego logo jako nagrody promocyjnej to jeszcze działanie informacyjne, czy już naruszenie prawa? Trybunał Sprawiedliwości UE wypowiedział się w tej sprawie 11 stycznia 2024 r. w wyroku C-361/22. Sprawa dotyczyła kampanii konkursowej, w której nagrodą była karta podarunkowa znanej marki modowej. Na karcie umieszczono logo tej marki bez zgody jej właściciela.          
               
      
          Influencer marketing pod kontrolą. Dobra umowa kluczem do sukcesu        
        
          09.01.2025   
          media i reklama, własność intelektualna        
                  
            Influencer marketing jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się kanałów promocji. Pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.  Zgodnie z raportem Influencer MarketingHub jego globalna wartość w 2023 r. wyniosła ponad 21 mld USD, a na koniec 2024 r. miała wynosić 24 mld USD. Sukces kampanii nie zależy wyłącznie od wyboru odpowiedniego influencera. Kluczowym elementem jest starannie przygotowana umowa, która odpowiednio zabezpieczy interesy klienta (reklamodawcy) i zapewni prawidłową realizację założeń kampanii.          
               
      
          Moda na gamedev – czyli czego moda szuka w gamingu        
        
          20.06.2024   
          gaming        
                  
            Rosnące znaczenie mody w świecie gier potwierdza raport Robloxa opublikowany w listopadzie 2023 r., który analizował zachowania pokolenia Z w świecie gier cyfrowych. Z badania wynika, że dla 84% respondentów moda cyfrowa jest ważnym elementem gry. Aż 56% respondentów wskazało, że wygląd ich awatara jest równie istotny, jeśli nie ważniejszy, niż ich rzeczywisty wygląd. Jest to wzrost wobec poprzedniego roku (odpowiedzi takiej udzieliło wówczas „jedynie” 42% badanych).          
              